Social Media Marketing to nic innego jak prowadzenie działań reklamowych w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie czy YouTube. To nowoczesna i zarazem bardzo zaawansowana metoda pozyskiwania klientów. Sprawdza się dobrze także w przypadku biznesów lokalnych.
Social Media Marketing w praktyce
Social Media Marketing daje naprawdę duże możliwości. Dawniej celem SMM było przede wszystkim wykorzystywanie dużego zasięgu i przekierowywanie użytkowników na firmową stronę internetową. Za sprawą dynamicznego rozwoju technologicznego dzisiaj możliwy jest już nawet zakup za pomocą danego serwisu czy przekierowanie potencjalnego klienta do sklepu stacjonarnego. Social Media Marketing to zresztą dobry sposób na wsparcie sprzedaży tradycyjnej, także w takim mieście jak Częstochowa.
Nie da się ukryć, że rola marketingu w social mediach jest coraz większa. Dotyczy to zarówno dużych marek, jak i małych biznesów o charakterze bardziej lokalnym. Razem ze wzrostem popularność tego typu działań, zmianie ulega również model lejka sprzedażowego. Coraz rzadziej spotkać się można z reklamami bardzo nachalnymi, a rośnie rola działań w zgodzie z ideą inbound marketingu. Social Media Marketing ma jedną podstawową zaletę – sprawia, że dana marka zyskuje bardziej ludzkie oblicze. Budowana jest więź między nią, a klientami – obecnymi i przyszłymi.
W praktyce strategię działań reklamowych należy dopasować do danego serwisu społecznościowego. Social Media Marketing prowadzić można na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, Snapchacie, LinkedIn czy Pintereście.
Czym różni się Social Media Marketing od marketingu tradycyjnego?
Z całą pewnością Social Media Marketing w przeciwieństwie do klasycznego marketingu pozwala odbiorcom na wchodzenie z interakcję z daną markę, także lokalną np. z Częstochowy. Można z nią rozmawiać – publicznie lub prywatnie. W przypadku reklamy radiowej, prasowej czy telewizyjnej takiej możliwości oczywiście nie ma. Z drugiej strony możliwość porozumiewania się z firmą ma swoje zalety i wady.
Marketing prowadzony w social mediach, tak jak i inne działania marketingu online, pozwala na wykorzystywanie bardzo rozwiniętych możliwości analitycznych. To umożliwia firmom na lepsze zrozumienie swoich odbiorców. Dodatkowo można dzięki temu zoptymalizować działania reklamowe zarówno pod kątem ich skuteczności, jak i zwrotu z inwestycji. Dzisiaj coraz częściej mówi się, że Social Media Marketing musi być kluczowym elementem strategii działania każdej firmy, także niewielkiej marki z Częstochowy.
Prężny rozwój Social Media Marketingu – z czego wynika?
Social Media Marketing ma przed sobą dużą przyszłość. Dzisiaj na całym świecie z internetu korzysta ponad 4 miliardy osób. Większość z nich posiada konto w mediach społecznościowych. Liczby te cały czas rosną. Dodatkowo warto pamiętać o tym, że SMM pozwala na skuteczne dotarcie do osób w każdej grupie wiekowej i w tym tkwi jego siła.
Social Media Marketing traktować powinno się jako uzupełnienie innych działań reklamowych. Mowa tutaj zarówno o promocji online, jak i offline. Social media pozwalają na zbudowanie społeczności zaangażowanej, a przy tym są doskonałym kanałem wspierającym reklamy, które bazują na współpracy z influencerami.
Na co warto zwrócić uwagę?
Podczas wybierania mediów społecznościowych do promocji firmy z Częstochowy warto postawić na kilka podstawowych, które cieszą się w Polsce największą popularnością. To one mogą przynieść wymierne korzyści prowadzonemu biznesowi. LinkedIn służy oczywiście do poszukiwania pracowników, ale dodatkowo pozwala na nawiązywanie relacji biznesowych. Profil na Facebooku to dzisiaj podstawa, bo portal ten jest wciąż bardzo popularny. Można jednak nie ograniczać się jedynie do samego fanpage’u, ale i tworzyć rozbudowane kampanie reklamowe poprzez system Facebook Ads. Jest to szansa na dotarcie do grupy docelowej w określonym wieku czy znajdujących się w danym miejscu.
Jeśli celem jest dotarcie do młodszych osób to warto mieć jeszcze na uwadze Instagram, Snapchat czy TikTok. Naprawdę ciekawe wpisy mogą stać się nawet viralem. To w zasadzie darmowa reklama, bo osoby odwiedzające dany profil same udostępniają treści dalej. W ten sposób dotrzeć można do bardzo szerokiej grupy odbiorców. W tych portalach społecznościowych liczy się z pewnością ciekawy pomysł.