Facebook to portal społecznościowy, który zna niemal każdy – w Polsce korzysta z niego wiele milionów osób. Dlatego reklama na Facebooku może być dobrym rozwiązaniem i to zarówno dla dużych firm, jak i małych, lokalnych przedsiębiorców z Częstochowy. Social media są dzisiaj nie tylko skutecznym sposobem na komunikowanie się z innymi, ale i dobrym miejscem do prowadzenia działań marketingowych online. Reklama na Facebooku jest skuteczna, a przy tym wcale nie musi być droga.
Social media marketing i jego znaczenie
Marketing w social media, a więc mediach społecznościowych jest obecnie coraz bardziej popularną formą marketingu online. Wynika z dużego zainteresowania social mediami, na tle których prym wiedzie oczywiście Facebook. Portal ten posiada największą liczbę użytkowników.
Reklama na Facebooku to dobre rozwiązanie dla wielu firm. Dotyczy to zarówno dużych korporacji, jak i biznesów lokalnych działających na terenie Częstochowy. Na czym polega taka forma marketingu i kiedy warto się na nią zdecydować?
Reklama na Facebooku – korzyści
Przede wszystkim reklama na Facebooku pozwala na poprawę sprzedaży produktów i usług, zdobycie nowych klientów, wzmocnienie rozpoznawalności marki na rynku, zbudowanie z klientami trwałych relacji oraz zaznaczenie obecności firmy w internecie. Dzisiaj niemal każda firma, także lokalna jest obecna w mediach społecznościowych. To istotny element dobrze opracowanej strategii marketingowej. W ten sposób można być bliżej klientów i ich potrzeb, zapewnić im odpowiednią obsługę oraz zachęcać do udziału w różnych akcjach.
Reklama na Facebooku – skuteczna i niedroga
Przede wszystkim założenie konta na Facebooku jest zupełnie darmowe. Z tego powodu profil firmowy – tzw. fanpage prowadzić można bez ponoszenia żadnych kosztów. Reklamować się można poprzez publikowanie na firmowym profilu różnych informacji np. o promocjach, nowościach w ofercie czy organizowanych wydarzeniach. Jednak reklama na Facebooku odbywa się także z wykorzystaniem specjalnego systemu reklamowego – Facebook Ads. Pozwala on na zaprezentowanie treści reklamowych użytkownikom portalu na podstawie określonych wcześniej parametrów.
Taka reklama jest płatna, ale pozwala na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów i dość szybki zwrot z inwestycji. Facebook dysponuje bowiem szeroką wiedzą na temat swoich użytkowników. Dzięki temu reklama jest naprawdę skuteczna. Wyświetla się osobom w danym wieku czy posiadającym określone zainteresowania, które rzeczywiście mogą być zainteresowane ofertą danej firmy z Częstochowy lub innego miasta.
Koszty takiej reklamy zależą od wielu różnych czynników np. konkurencji czy zakresu reklamy. Na ten cel ustalić można budżet dzienny lub miesięczny. Nie muszą być to koszty wysokie – określa je sam reklamodawca na podstawie swoich możliwości i potrzeb.
Reklama na Facebooku – jak ją prowadzić skutecznie?
Oczywiście profil firmowy na Facebooku prowadzić można zupełnie samodzielnie. Jednak coraz więcej firm, także lokalnych decyduje się na skorzystanie z pomocy doświadczonej agencji reklamowej. Okazuje się bowiem, że nawet niewielkie błędy w tym zakresie mogą okazać się dla firmy naprawdę groźne w skutkach.
Reklama na Facebooku a pozyskiwanie klientów lokalnych
Reklamy na Facebooku są bardzo często wybierane przez przedsiębiorców działających lokalnie, gdy celem jest pozyskanie odwiedzin stacjonarnie. Za sprawą odpowiedniego kierowania na lokalizację można dość łatwo dotrzeć do osób znajdujących się w pobliżu np. na terenie Częstochowy. Do dyspozycji są ponadto reklamy z celem tzw. ruch w firmie. Za pomocą dynamicznej lokalizacji reklamy wyświetlają się wówczas osobom, które fizycznie znajdują się w określonej odległości od siedziby firmy. Tym samym reklamę kawiarni w Częstochowie zobaczy osoba, która właśnie wybrała się na spacer i przechodzi niedaleko itd. Taka płatna reklama na Facebooku jest dobrym uzupełnieniem bezpłatnych funkcji tego portalu.
Remarketing w Facebook Ads
Remarketing pozwala na wyświetlanie reklam osobom, które daną stronę odwiedziły. To dobry sposób, aby zachęcić je do powrotu czy przypomnieć o ofercie firmy. Można tutaj wybrać reklamy dynamiczne, które wyświetlają się w formie reklamy produktów już oglądanych. Aby móc wykorzystać remarketing w oparciu o użytkowników strony firmowej trzeba oczywiście najpierw posiadać ich dane.