Pozycjonowanie Częstochowa i optymalizacja strony internetowej to podstawowe metody prowadzące do zwiększenia widoczności w sieci i zdobycia nowych klientów. Na pozycję witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania wpływa wiele czynników. Podstawa to optymalizacja techniczna strony, link building wysokiej jakości, wybór odpowiednich słów kluczowych. Jednak czy na pozycjonowanie w Częstochowie wpływają także social media?
Wpływ mediów społecznościowych na pozycjonowanie Częstochowa
Nie da się ukryć, że media społecznościowe takie jak Instagram czy Facebook są bardzo dobrym miejscem na zwiększanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Za sprawą rozpoznawalności zbudowanej poprzez social media wiele osób chętniej klika w odnośnik zawierający treści związane z daną firmą. Tymczasem współczynnik CTR (z ang. click-trough rate) w pośredni sposób wpływa na wysokość strony w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Częstochowa a linki przychodzące
Okazuje się, że linki ze znacznikiem nofollow wcale nie mają małego znaczenia. To właśnie takie linki pozyskiwane są poprzez social media. Od standardowych linków różnią się nieco, bo nie przesyłają całej mocy strony.
Rzeczywiście Google przywiązuje naprawdę dużą wagę do jakości linków kierujących do strony internetowej. Na pozycję witryny w wyszukiwarce wpływa zaufanie, jakim jest ona darzona. To zależy od wielu czynników.
Media społecznościowe pozwalają na uzyskanie tzw. sygnałów społecznościowych. Są to interakcje zachodzące między profilem firmowym a użytkownikami. Zaliczają się do nich komentarze, polubienia, udostępnienia itd. Firma, która w sieci, w swoich mediach społecznościowych publikuje wartościowe i ciekawe treści ma sporą szansę na to, że będą one udostępniane dalej przez samych użytkowników. Social media wpływają na pozycjonowanie Częstochowa o ile firma na swoich profilach publikuje interesujące rzeczy.
Pozycjonowanie w Częstochowie a działania na Facebooku
Każda firma, która zakłada na Facebooku swój profil firmowy zyskuje od razu zaufanie ze strony klientów. Media społecznościowe tak naprawdę pozwalają na uzyskiwanie wspomnianych już linków nofollow, które nie wysyłają wartości PageRank. Nie bazują one na linkach dofollow, ale odgrywają dość istotną rolę.
Poprzez aktywne działanie na Facebooku i budowanie więzi z klientami zdobywa się większą liczbę wejść na stronę firmową. Rośnie też szansa na to, że publikowane treści będą udostępniane dalej, innym internautom.
Regularne aktualizacje na firmowym fanpage’u widzi także klient na swojej tablicy. Niejednokrotnie wejdzie z ciekawości w szczegóły wiadomości, aby zapoznać się np. z nową ofertą. Obecnie coraz więcej osób poszukując określonych produktów czy usług wchodzi najpierw na Facebooka, a dopiero potem klika w odnośniki do stron firmowych. W praktyce najwięcej kliknięć mają witryny marek promowanych w mediach społecznościowych. Facebook to też dobra platforma do poznania swoich klientów, ich potrzeb czy oczekiwań.
Pozycjonowanie Częstochowa a inne media społecznościowe
Pozycjonowanie Częstochowa obecnie nie może obyć się bez posiadania wizytówki firmy w Google Moja Firma. Jeśli jest ona dobrze uzupełniona, użytkownicy internetu mogą szybko i bezproblemowo znaleźć adres firmy i zobaczyć najważniejsze informacje na jej temat. Ponadto profile w mediach społecznościowych wyświetlają się także w wynikach wyszukiwania Google. To wpływa pozytywnie na wiarygodność marki. Oprócz tego w Google Moja Firma istnieje możliwość dodawania opinii przez użytkowników, co też ma spore znaczenie. Można na takie komentarze reagować, odpowiadać na nie czy publikować wpisy o nowych promocjach, ciekawych ofertach.
Od jakiegoś czasu rośnie też popularność Instagrama. To medium zdjęciowe. Jednak duże znaczenie ma w zasadzie w przypadku kilku branż – sklepów odzieżowych, salonów kosmetycznych, zakładów fryzjerskich. Dzięki profilowi na Instagramie klienci zapoznać się mogą z efektami pracy. Poza tym warto też wspomnieć o innych social mediach takich jak LinkedIn, Twitter czy Pinterest.
Social media a pozycjonowanie w Częstochowie
Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w budowaniu świadomości marki i wzbudzaniu zaufania ze strony klientów. Dzisiaj firma, która nie istnieje przynajmniej na Facebooku, popełnia ogromny błąd. Dzisiaj nikt już chyba nie wątpi w siłę social mediów. Warto połączyć te działania z pozycjonowaniem strony internetowej i jej odpowiednią optymalizacją.