Jak wygląda praca influencera?

Jak wygląda praca inflencera

Internet to medium, które obecnie jest najbardziej popularne wśród społeczeństwa, dlatego praca influencera jest dziś tak bardzo na topie. Chcąc więc pozostać zauważonym w sieci i dotrzeć do swojej grupy docelowej należy wziąć pod uwagę, iż strona internetowa firmy, jest już niewystarczająca. Na popularności zyskują nowe rodzaje treści takie jak filmy na YouTube, czy relacje na Instagramie. Te ostanie pokazują, że bardzo ważna w dzisiejszych czasach jest bezpośrednia forma przekazu.

Bezpośredniość wpływa przede wszystkim na budowanie bliższych relacji pomiędzy odbiorcami, a nadawcą komunikacji, jest także bardzo naturalna. I to właśnie ta naturalność może przekonać do danej marki, największą grupę odbiorców. Właśnie te powody sprawiły, że praca influencera stała się tak bardzo popularna.

Kim jest influencer?

Influencer jest to osoba prowadząca swoją działalność w Internecie. Istnieje wiele różnych platform, na których działają influencerzy. Może to być YouTube, Instagram, Blog, platforma dla gamerów/streamerów. Dzięki tej swojej działalności zyskują oni na popularności mniejszej bądź większej i budują relacje ze swoją społecznością. Przez tę zbudowaną relację mogą bardzo mocno wpływać na swoich odbiorców. Zyskują ich zaufanie i lojalność, przez co ich rekomendacje są często bardzo dużo warte. Właśnie te cechy są powodem, tak dużego zainteresowania współpracą marek z influencerami. Praca influencera dociera najczęściej tam, gdzie nie docierają inne formy reklamy. Trzeba przyznać, że ta forma promocji ma bardzo duży potencjał.

Praca influencera – na czym ona polega?

Czy warto zainwestować w marketing z influencerami

Praca influencera opiera się głównie na współpracy z markami, które chcą zostać w pewien sposób zauważone przez określoną grupę odbiorców. Odbywa się to zazwyczaj poprzez wysłanie danemu influencerowi produktu lub jego próbki, którym dzieli się on ze swoimi odbiorcami. Zwykle są to różnego rodzaju recenzje, testy, mogą one też odbywać się na różnych kanałach komunikacji. Największą zaletą współpracy z influencerem przy promocji marki jest bardzo duża wiarygodność jego komunikatów. Społeczność zgromadzona wokół danego twórcy najczęściej ufa jego wyborom. Co więcej opinia osoby wpływowej, poza tym, że jest bardziej wiarygodna dużo mocniej angażuje odbiorcę. Praca influencera może przynosić bardzo dużo korzyści dla firmy.

Czy warto zainwestować w marketing z influencerami?

Media społecznościowe to jednak ogromna siła, ponieważ korzysta z nich zdecydowana większość ludzi, są skarbnicą informacji o klientach, ale także o ich opiniach na temat danej marki. Co więcej mogą być wykorzystywane jako miejsce do umieszczania reklam produktów, do nawiązywania kontaktu z konsumentem czy też do zbliżenia się do niego na przykład poprzez ,,my story”, które jest obecnie dostępne na prawie każdym portalu, umożliwia to wstawianie relacji z wydarzenia, które odbywa się w danej chwili. Dzięki temu firmom dużo łatwiej jest nawiązać bezpośredni kontakt z klientem.

Przedsiębiorstwa, które potrafią dostrzec potęgę social mediów, są zdecydowanie bardziej popularne i rozpoznawalne wśród społeczności. To właśnie ta sytuacja sprawiła, że praca influencera przynosi tak wiele korzyści. Dzięki nim klienci mają szansę dowiedzieć się czegoś nowego na temat marki jej produktów lub usług. Bardzo często dzięki współpracy z marki są w stanie otrzymać zniżki dla swoich odbiorców na zakupy w danym sklepie. A jak wiadomo nic tak nie skłania konsumenta do zakupów jak dobry rabat. Influencer marketing pozwala więc zwiększać zasięgi i świadomość marki. Co więcej sposób ten jest nienachalny, a przekaz może dotrzeć do klienta w ciekawy sposób. Warto więc zainwestować w tę formę promocji marki.

Praca influencera – co ją wyróżnia?

Praca influencera – co ją wyróżnia

Praca influencera jest bardzo skuteczna, co na to wpływa? Badania pokazują, że aż 84 procent internautów ufa swoim ulubionym twórcom równie mocno jak swoim najbliższym. Są oni dla nich także dużo większymi autorytetami niż na przykład eksperci w telewizji. Zachowania konsumenckie bardzo mocno zmieniły się na przestrzeni lat. Decyzję o zakupie zwykle poprzedza poszukiwanie informacji o danym produkcie. Praca influencera ten proces ułatwia, produkty przedstawiane przez twórców są zdecydowanie chętniej kupowane. Jest to swego rodzaju odpowiedź na potrzebę rekomendacji.