Google Ads

Google Ads to system wykorzystywany przez wszystkie firmy, którym zależy na dotarciu do potencjalnych klientów. Czym różni się standardowa reklama od systemu Google Ads? Przede wszystkim w tym przypadku można stworzyć reklamę, która nie jest nachalna. Wyświetla się tylko tym osobom, które szukają danego produktu lub usługi. Jest to reklama o dużej skuteczności, a przy tym bardzo prosta. Jest dobrym wyborem także dla przedsiębiorców działających lokalnie np. na terenie Częstochowy.

Czym właściwie jest Google Ads?

Co to jest Google AdWords?

Google Ads, a wcześniej Google AdWords to po prostu system płatnych reklam w wyszukiwarce Google. Tworzyć w nim można kampanie reklamowe wyświetlane na stronach z wynikami wyszukiwania Google oraz na witrynach partnerskich. Są to zarówno duże serwisy, jak i mniejsze blogi, strony internetowe. Google Ads wykorzystują zarówno duże korporacje działające na całym świecie, jak i małe firmy lokalne np. z Częstochowy i okolic. W każdym z tych dwóch przypadków Google Ads sprawdza się tak samo dobrze.

Zalety Google Ads

Zalety Google AdWords

Nie da się ukryć, że system Google Ads zdobył dużą popularność. Działa dobrze niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu i ma całkiem sporo zalet.
Podstawą jest to, że reklamy Google Ads są widoczne niemal od razu po uruchomieniu kampanii. W razie potrzeby można je także błyskawicznie wyłączyć. To dobre rozwiązanie, gdy zachodzi potrzeba zmiany wyglądu reklamy czy całej strategii marketingowej. Google Ads nie ma również określonej minimalnej wysokości budżetu, który trzeba zainwestować w reklamę. Tym samym można na ten cel wydać nawet kilkaset złotych. To dobra informacja dla mniejszych firm z Częstochowy. Ponadto reklamy finansować można na różne sposoby.

Dużą zaletą Google Ads jest dokładne raportowanie wyników kampanii oraz poniesionych w związku z tym kosztów. Raporty są precyzyjne, co pozwala na zoptymalizowanie kampanii. Wszystko to po to, aby uzyskać lepsze efekty i zapłacić jeszcze mniej. W raportach można łatwo sprawdzić wyniki poszczególnych słów kluczowych i reklam. Ostatnią rzeczą o której warto wspomnieć jest precyzyjne targetowanie reklam w Google Ads. W tym przypadku można skierować swoją ofertę do bardzo wąskiej grupy odbiorców. Określić można ją na podstawie wieku, płci, miejsca zamieszkania, wpisywanych w wyszukiwarkę fraz czy zachowania w sieci. Im grupa odbiorców jest bardziej zawężona, tym większe jest prawdopodobieństwo konwersji. Dodatkowo w ten sposób można wyświetlić reklamy osobom z najbliższej okolicy np. z samego miasta Częstochowa.

Rodzaje reklam w Google Ads

Rodzaje reklam a kampanie w Google

Reklama tekstowa jest pierwszym i zarazem najstarszym rodzajem reklamy w Google Ads. Polega na wyświetlaniu wyników sponsorowanych, które są zresztą w specjalny sposób oznaczone. Jednak i tak różnica między nimi, a naturalnymi wynikami jest niewielka. Znajdują się one zawsze na górze strony. Ten rodzaj reklamy jest najbardziej uniwersalny. Sprawdza się w przypadku każdej branży. Składa się z nagłówka, linka do strony oraz kilku linijek opisu.

Reklama dynamiczna to odmiana reklamy tekstowej. W tym przypadku do dyspozycji jest 180 znaków tekstu. Nie trzeba natomiast ustawiać nagłówka czy słów kluczowych. Robi to Google w sposób dynamiczny. Dostosowuje się do tego, co akurat w wyszukiwarkę wpisuje internauta. Reklamy dynamiczne w Google Ads są skuteczne i dobrze reagują na mniej typowe frazy. Reklama graficzna w sieci GDN polega na wyświetlaniu banerów lub grafik z niewielką ilością tekstu. Są one jednocześnie linkiem do strony lub określonego produktu.

Reklamy graficzne na ogół zwierają obraz, logo, nazwę firmy, nagłówek i krótki tekst. Do stworzenia takiej reklamy wykorzystać można kreator w Google Ads, ale lepiej samodzielnie stworzyć baner dopasowany do kolorystyki firmy i profilu jej działalności. Banery mogą mieć przy tym różną postać. Wyświetlane są one na stronach partnerów Google. Często wykorzystywane są w remarketingu.

Warto też wspomnieć o reklamie video w systemie YouTube oraz na stronach partnerskich Google. Stworzenie takiej reklamy jest trudniejsze, ale za to jej skuteczność jest większa. Na YouTube umieścić można film trwający 5-6 sekund, którego nie można pominąć lub dłuższy np. 15-sekundowy, który po kilku sekundach można wyłączyć. Można także postawić na sponsorowane wyniki wyszukiwania na tej platformie.

Targetowanie reklam w Google Ads

Podstawowym sposobem targetowania w Google Ads są oczywiście słowa kluczowe. Reklama wyświetla się więc tym osobom, które wpiszą określone słowa kluczowe w wyszukiwarce internetowej. Co ciekawe,można wybrać czy Google ma brać pod uwagę tylko dokładne frazy, a może także frazy podobne do określonych. Ten rodzaj targetowania jest wykorzystywany w reklamach tekstowych i produktowych. Słowa kluczowe warto oczywiście ustalić wcześniej. Od tego zależy skuteczność reklamy i jej koszt.
Reklamy w formie graficznej i filmów video są z kolei targetowane na podstawie zainteresowań użytkowników. Mowa w tym przypadku nie tylko o samym hobby, ale i stylu życia, zwyczajach, odwiedzanych itd.

Warto wspomnieć także o remarketingu. To targetowane na osoby, które już odwiedziły daną stronę www. Nie musiały one na niej nic zrobić, wystarczy, że się na niej pojawiły. Reklamy w tym przypadku muszą nawiązywać do tego, co dana osoba zrobiła i zachęcić ją do dalszego działania. Okazuje się, że dobrze przemyślana kampania remarketingowa może być naprawdę skuteczna. Dotyczy bowiem osób, które już na danej witrynie były i znają oferowane produkty czy usługi.
Ciekawym rozwiązaniem jest targetowanie na konkretne urządzenia. Jeśli wiadomo, że odbiorcy korzystają z danego urządzenia o pewnej porze dnia np. ze smartfonu podczas picia porannej kawy czy laptopa po zakończeniu pracy można skierować do nich konkretną reklamę.

Kampanie w google a remarketing

Nie da się ukryć, że Google Ads to dobra forma reklamy dla firm działających lokalnie np. na terenie konkretnego miasta takiego jak Częstochowa. Targetowanie reklam na podstawie lokalizacji to w tym przypadku podstawa. Lokalizację można wybrać bardzo ogólną np. cały kraj, dane województwo lub bardziej szczegółową – konkretne miasto, dzielnica, ulica. Targetowanie reklam według bardzo dokładnej lokalizacji to często dobre rozwiązanie w przypadku biznesów niewielkich i działających na ograniczonym terenie. Dla nich klienci z najbliższej okolicy są zdecydowanie najważniejsi.

Poza tym wyświetlanie reklam można też zawęzić do osób o pewnych cechach demograficznych – do kobiet lub do mężczyzn, do osób w konkretnych wieku, do rodziców małych dzieci itd. Jest to nic innego jak dostosowanie reklamy do idealnego odbiorcy, o ile można go określić dla danej działalności. Wówczas można mieć pewność, że reklama nie zostanie wyświetlona użytkownikom, którzy nie będą nią w ogóle zainteresowani. Jest to bardzo istotne, bo zwiększa szanse na sukces kampanii reklamowej i pozwala ograniczyć jej koszty.